Guld FM tegner sig i 2. kvartal for kun 7 pct. af al radiolytning i Aalborg og omegn. Det er en tilbagegang fra 12 pct. i 1. kvartal. DR P3 går samtidigt frem fra 15 til 18 pct. Det er dog fortsat P4 Nordjylland der er den helt dominerende radiokanal i Aalborg-området. I alt 41 pct. af al radiolytning i Aalborg-området sker på DR's regionale radiokanal. Samlet har DR næsten 70 pct. af al radiolytning i Aalborg, mens Nordjyske Mediers to radiostationer Guld FM og Hit FM kun har knap 16 pct. af al radiolytning.
Her er den samlede oversigt over shares (markedsandele af al radiolytning) i Aalborg og tilgrænsende 'gamle' kommuner (Brønderslev, Dronninglund, Hals, Nibe, Sejlflod, Skørping, Støvring, Åbybro og Aalborg kommuner) i 2. kvartal 2007 iflg. en særkørsel fra Gallup Radio Index for radionyt.com. Tallene i parentes er fra 1. kvartal 2007 samt 4., 3., 2. og 1. kvartal 2006. Enkeltstationer med under 1 pct. er ikke medtaget. Tallet for 2. kvartal er baseret på 226 respondenter.
DR P4/P4 Nordjylland: 41 % (43 % - 35 % - 28 % - 36 % - 37 %) DR P3: 18 % (15 % - 17 % - 19 % - 18 % - 20 %) Hit FM: 9 % (9 % - 12 % - 13 % - 13 % - 8 %) Guld FM: 7 % (12 % - 14 % - 14 % - 11 % - 7 %) DR P1: 6 % (4 % - 6 % - 5 % - 6 % - 7 %) The Voice: 3 % (3 % - 5 % - 4 % - 5 % - 4 %) TV 2 Radio: 3 % Radio 2: 1 % (3 % - 3 % - 2 % - 2 % - 3 %) DR P2: 1 % (2 % - 2 % - 3 % - 2 % - 3 %) DR Rock: 1 % (1 % - 0 % - 1 % - 0 % - 0 %) Radio 100FM: 1 % (0 % - 1 % - 0 % - 0 % - 1 %)
DR total: 69.4 % (67.7 % - 61.7 % - 61.2 % - 63.9 % - 73.3 %) Kommercielle: 29.2 % (28.7 % - 35.1 % - 34.5 - 32.9 % - 23.7 %)
Hit FM/Guld FM total: 15.9 % (20.5 % - 25.9 % - 26.5 - 23.9 % - 15.0 %) SBS Radio: 4.4 % (6.0 % - 7.8 % - 6.2 - 6.6 % - 6.3 %)
ddr: 16.6 % (21.6 % - 26.9 % - 27.6 - 24.9 % - 16.2 %) SBS Radio Plus: 4.4 % (6.0 % - 7.8 % - 6.2 - 6.6 % - 6.4 %) |