Andet kvartal var usædvanligt dårligt for Nordjyske Mediers Guld FM. Kun 7 pct. af al radiolytning i Aalborg skete på Guld FM. Den markedsandel bliver fordoblet i tredje kvartal til 14. pct. Samtidigt er der fremgang for selskabets andet format, Hit FM: Op fra 9 til 12 pct. Alt i alt et godt kvartal for Nordjyske Medier og Radionet.
DR's andel af radiolytningen i Aalborg-området falder fra 2. til 3. kvartal fra 69.4 til 61.1 pct.
Her er den samlede oversigt over shares (markedsandele af al radiolytning) i Aalborg og tilgrænsende 'gamle' kommuner (Brønderslev, Dronninglund, Hals, Nibe, Sejlflod, Skørping, Støvring, Åbybro og Aalborg kommuner) i 3. kvartal 2007 iflg. en særkørsel fra Gallup Radio Index for radionyt.com. Tallene i parentes er fra 2 og 1. kvartal 2007 samt 4., 3., 2. og 1. kvartal 2006. Enkeltstationer med under 1 pct. er ikke medtaget. Tallet for 3. kvartal er baseret på 227 respondenter.
DR P4/P4 Nordjylland: 36 % (41 - 43 - 35 - 28 - 36 - 37 %) DR P3: 18 % (18 - 15 - 17 - 19 - 18 - 20 %) Guld FM: 14 % (7 - 12 - 14 - 14 - 11 - 7 %) Hit FM: 12 % (9 - 9 - 12 - 13 - 13 - 8 %) DR P1: 4 % (6 - 4 - 6 - 5 - 6 - 7 %) The Voice: 2 % (3 - 3 - 5 - 4 - 5 - 4 %) TV 2 Radio: 2 % (3 %) Radio 2: 2 % (1 - 3 - 3 - 2 - 2 - 3 %) DR P2: 1 % (1 - 2 - 2 - 3 - 2 - 3 %) Radio 100FM: 1 % (1 - 0 - 1 - 0 - 0 - 1 %) DR P4 Danmark: 1 % DR P4 Hit: 1 % Radio ABC: 1 %
DR total: 61.1 % (69.4 - 67.7 - 61.7 - 61.2 - 63.9 - 73.3 %) Kommercielle: 36.1 % (29.2 - 28.7 - 35.1 - 34.5 - 32.9 - 23.7 %)
Hit FM/Guld FM total: 25.3 % (15.9 - 20.5 - 25.9 - 26.5 - 23.9 - 15.0 %) SBS Radio: 4.1 % (4.4 - 6.0 - 7.8 - 6.2 - 6.6 - 6.3 %)
ddr: 27.2 % (16.6 - 21.6 - 26.9 - 27.6 - 24.9 - 16.2 %) SBS Radio Plus: 4.2 % (4.4 - 6.0 - 7.8 - 6.2 - 6.6 - 6.4 %) |