Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


ABC og Viborg mister markedsandele
Fredag 31. oktober 2003
Af Stig Hartvig Nielsen
 
De nye lyttertal fra Gallup for 3. kvartal er ikke opmuntrende læsning i hverken Randers eller Viborg. Både Radio ABC-gruppen og de to Radio Viborg kanaler har haft en markant tilbagegang i lytningen fra 2. til 3. kvartal. ABC falder fra en share på 2.7 pct. i 2. kvartal til kun 1.9 pct. i 3. kvartal, mens Radio Viborg samtidigt går tilbage fra 2.1 til 1.4 pct. Sky Radio går lidt tilbage, mens SBS Radio – med overtagelsen af Clear Channel – har taget et solidt spring fremad og har med 8.9 pct. af al radiolytning i Danmark en meget solid position som den største kommercielle radioaktør.
Det er måske ikke helt rimeligt at sammenligne landsdækkende radiostationer og lokale radiostationer – men det viser styrkeforholdet på landsplan mellem de forskellige stationer, og det viser, hvordan radiolytningen fordeler sig på landsplan – kvartal efter kvartal.

Her er en oversigt over markedsandelene for de danske radiostationer i 3. kvartal 2003 iflg. Gallup Radio Index. Tallene i parentes er fra 2. kvartal 2003. Kun stationer med mindst 0.5 pct. af den samlede radiolytning er medtaget.

1. DR P4: 38.5 % (38.1 %)
2. DR P3: 20.8 % (20.9 %)
3. DR P1: 5.6 % (5.6 %)
4. The Voice: 2.9 % (3.3 %)
5. DR P2: 2.6 % (2.4 %)
6. Sky Radio: 2.5 % (2.7 %)
7. Radio 2: 2.0 % (1.9 %)
8. Pop FM: 1.8 % (1.8 %)
9. ANR Guld: 1.1 % (0.7 %)
10. DR Klassisk: 1.0 % (1.1 %)
11. ANR Hit: 0.9 % (1.1 %)
11. Radio ABC: 0.9 % (1.1 %)
11. Radio Viborg: 0.9 % (1.5 %)
11. Radio Sydhavsøerne: 0.9 % (0.6 %)
15. Radio Alfa: 0.8 % (1.2 %)
16. Uptown: 0.7 % (0.6 %)
16. Radio 3: 0.7 % (0.6 %)
16. NRJ: 0.7 % (0.8 %)
19. Radio Victor: 0.6 % (0.5 %)
19. Radio Holsted: 0.6 % (0.7 %)
19. Radio Horsens: 0.6 % (0.4 %)
19. Radio SLR: 0.6 % (0.5 %)
23. Viborg Guld FM: 0.5 % (0.6 %)
23. VLR Classic: 0.5 % (0.4 %)
23. Radio Køge: 0.5 % (0.3 %)
23. Radio Mojn: 0.5 % (0.4 %)
23. Radio Skala: 0.5 % (0.6 %)
Udenlandske: 1.2 % (1.4 %)

Styrkeforholdet opgjort på selskaber (kun dem med over 1 pct. af radiolytningen er medtaget):
1. DR: 68.4 % (67.8 %)
2. SBS Radio: 8.9 % (5.3 %)
3. Sky Radio: 2.5 % (2.7 %)
4. ANR: 2.4 % (2.5 %)
5. Radio ABC: 1.9 % (2.7 %)
6. Radio Viborg: 1.4 % (2.1 %)
7. Radio Victor: 1.2 % (1.3 %)


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -