Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


S: Sky Radios afløser skal være med markant dansk musikprofil
Fredag 27. januar 2006
Af Karsten Jensen
 
Socialdemokraternes kulturordfører Mogens Jensen opfordrer nu kulturminister Brian Mikkelsen (K) til at ned- tone de økonomiske krav til den nye landsdækkende kanal i Danmark, der skal efterfølge Sky. I stedet skal ministeren bruge krudtet på at stille krav om en helt særlig og skarp indholdsprofil for den nye kanal, så den kommer til at adskille sig fra P3, P4 og Radio 100 FM.
”Mange potentielle radiolyttere er stationsløse i det aktuelle radiolandskab. Især på musikfladen er der et tomrum, hvor kvalitetsbevidste musikbrugere ikke har noget sted at gå hen. Samtidig er det en købestærk gruppe, og derfor oplagt at rette den nye kommercielle radiokanal mod disse mennesker,” siger Socialdemokraternes medieordfører Mogens Jensen.

Han henviser til erfaringerne fra England, hvor man i 1993 udbød tre nye kommercielle radiokanaler med hver sin skarpe profil: en klassisk kanal, en kanal for sport, debat og nyheder og en pop/rock kanal.

”Virgin Radio har siden haft stor succes med at tage konkurrencen op mod BBC 1 og BBC 2 ved at satse på den målgruppe, som syntes at BBC 1 var for teenager rettet og BBC 2 for gammeldags.

Vi har samme situation i Danmark med et P3 som har fat i de 15-24-årige og et P4 der fokuserer på den midaldrende og ældre del af befolkningen. De mennesker der falder i hullet mellem P3 og P4 har brug for et alternativ. Vi vil foreslå en radiokanal, der har en vision om at spille og understøtte dansk kvalitetsmusik og finde de nye danske bands, som er der, men aldrig kommer op til overfladen,” udtaler han i dag

Samtidig ønsker Mogens Jensen, at kanalen seriøst arbejder med dét, Sky Radio aldrig formåede – nemlig at tage konkurrencen op med Danmarks radio på nyhedsfronten:

”Vi har en unik mulighed for at skabe en ny radio, som er kommerciel, har klangbund i befolkningen, som spiller kvalitetsmusik og leverer konkurrencedygtige nyhedsprogrammer. Kommerciel radio og kvalitet kan godt gå hånd i hånd og det er det kulturministeren skal fokusere på frem for kortsigtede indtægter til statskassen,” siger Mogens Jensen.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -