Sky Radios har indgået en aftale med analyseinstituttet A&B Analyse i Odense, der nu sætter radioens nyhedsredaktion i stand til at foretage egne analyser af danskernes holdninger til emner og temaer i samfundsdebatten.
Der bliver både tale om længerevarende undersøgelser samt højaktuelle målinger, hvor resultatet leveres fra dag til dag. Derudover vil Sky Radio som noget nyt introducere dagsaktuelle analyseresultater. Det bliver f.eks. tilfældet under den kommende valgkamp, hvor der spørges om formiddagen med udgangspunkt i dagens vigtigste valgkampsemne, og hvor folkestemningen kan høres i Sky Radios nyheder kl. 16.
Blandt de kommende emner, som Sky Radio vil interessere sig for, er bl.a. fødevaresikkerhed, sygefravær, internethandel, tro, TV 2-salg, og et Fogh-Lykketoft barometer.
Den første analyse, som Sky Radio har fået lavet, gælder danskernes syn på Dankort-gebyret. Svarene i undersøgelsen indikerer, at bankerne står med en ualmindeligt dårlig sag.
|