|
Sverige: Radioreklame klarer sig rimeligt
Onsdag 14. oktober 2009
Af Stig Hartvig Nielsen |
|
Indtil nu - år til dato - er omsætningen af radioreklamer i Sverige gennem mediebureauerne faldet med 14 pct. i forhold til 2008. Det samlede reklamemarked er dog gået endnu mere tilbage - og radio klarer sig dermed bedre end de fleste andre områder. I september måned går det dog rigtigt skidt.
Iflg. Mediebyråbarometern er den samlede reklameomsætning i Sverige i 2009 - indtil nu - faldet med 19 pct., mens der på radioområdet 'kun' er sket et fald på 14 pct. Dermed er radio det område der klarer sig 3. bedst af alle. Kun biografreklame og annoncering på internettet klarer sig bedre. Det skriver radionytt.se.
I september måned blev der gennem mediebureauerne omsat radioreklamer for 28.2 mio. svenske kr. (20 mio. danske kr.), hvilket er 21 pct. under niveuet i 2008 - svarende til en tilbagegang på 23 pct.
|
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|