TV 2 Radio opnåede i stationens første måned en share på 3.5 pct. af al radiolytning. Trading director Claes Braagaard fra mediebureauet OMD, siger til Politiken at det er skuffende - i betragtning af den massive markedsføring og hype, TV 2 Radio har haft i ryggen.
Han kalder dog også samtidigt TV 2 Radio's præstation for "bestået uden at være prangende".
Claes Braagaard hæfter sig ved, at TV 2 Radio har hentet de fleste af sine lyttere fra DR's kanaler. "Og det er et lyspunkt for kanalen", mener Braagaard.
Malene Birkebæk fra mediebureauet Carat siger i en kommentar til TV 2 Radios lyttertal, at radiostationen bliver nødt til løbende at arbejde med at forbedre deres produkt.
Og det er hun sikker på, at man vil gøre.
"TV 2 er et hus, der er gearet til at skrue på tingene. Sky Radio holdt i lang tid fast i det samme koncept, uden at det slog an, men det tror jeg ikke, TV2 vil gøre. Vi kender det fra deres andre platforme, hvor TV 2 Charlie startede ud relativt skuffende, men siden har fået en klar profil og bedre share, efter at der er blevet ændret på indholdet", siger hun. |