Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Radio- og tv-nævn præciserer regler for politiske reklamer
Torsdag 20. januar 2005
Af Thomas Nielsen
 
I forbindelse med det forestående folketingsvalg, har Radio- og tv-nævnet fundet det relevant at præcisere reglerne for politiske reklamer, salg af sendetid og sponsorering af politikere og partier i radio.
Der gælder ikke særlige regler for politiske reklamer i radio, og kommercielle radioer må altså godt sende reklamer for politiske budskaber.

Radioer uden public service forpligtelser må modtage tilskud til udsendelser med politisk indhold (sponsorering), men det skal i så fald oplyses før eller efter udsendelsen, hvem der har ydet tilskud eller betalt for at være med.

Radio- og fjernsynslovens § 76 om politiske reklamer og § 84 stk. 2, om sponsorering kan ses på: http://www.kum.dk/sw13939.asp

Bekendtgørelse om reklame og sponsorering i radio og fjernsyn § 29 stk. 2 og § 31 kan ses på: http://www.kum.dk/sw5903.asp


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -