Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Annoncørforening tvivler på radioøkonomi
Mandag 30. juli 2007
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Annoncørerne mener, det er strålende, at der kommer flere medier i æteren, men ovenpå udviklingen for TV 2 Radio i foråret har Dansk Annoncørforening dog vanskeligt ved at se, at de to landsdækkende kommercielle radioaktører nogensinde kan få balance i økonomien.
"Jeg hæfter mig ved de høje koncessionsafgifter og for høje forventninger til vækst i radios andel af annoncemarkedet," siger Dansk Annoncørforenings direktør Otto B. Christiansen i dag til MediaWatch og fortsætter:

"Konklusionen kunne være, at der kun er plads til én national radio med reklamer, men det siger vi ikke! Med gratisaviserne var mange hurtige til spå om, hvem der var plads eller ikke plads til. Det mangler markedet endnu at afgøre, ligesom med radio."

Dansk Annoncørforening hæfter sig ved, at der fra 2008 kommer mere præcise lyttertal, når Portable People Meters (PPM), tages i brug. Det vil måske betyde et gennembrud for kommerciel radio, idet lyttertallene så vil afspejle, hvad folk lytter til – ikke hvad de tror, de lyttede til.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -