Kontakt os






 

TvDanmark efter Big Brother
Tirsdag 10. september 2002
Af Karsten Jensen
 
I et interview med Mediawatch nr. 10 udtaler TvDanmark direktøren Jesper Sehested Lund om TvDanmark – efter Big Brother-tiden.
- vores problem i foråret var, at vi i den grad havde stået i Big Brothers tegn. Big Brother fyldte så meget, at det trak vores kanal i en meget ung retning. Jesper Sehested Lund peger på, at det efter et stort koncept program tager tid at få opbygget en ny sendeflade seerne kan vænne sig til og erkender, at seerne ikke var klar over hvad TvDanmark sendte og hvornår – i foråret efter Big Brothers slutning. Dette har TvDanmark nu taget konsekvensen af og lægger en mere liniær programflade.

I interviewet med Mediawatch afslører direktøren også, at man ikke ser TV3 som den store konkurrent, men derimod TV 2 ligesom det ærgrer direktøren, at TV3 ikke fokuserer mere på TV 2 som konkurrent – istedet for TvDanmark, men erkender samtidig at TV 2 nok for altid vil være markedsleder på det danske kommercielle marked. Med en privatisering af TV 2 er Lund dog ikke i tvivl om at TV 2 IKKE vil komme til at ligne en-TV3 eller en-TvDanmark, og henviser til de svenske og norske erfaringer, hvor de stationer, der vil være store i høj grad også satser på seriøse programmer, blandt andet valg temaer.

Med det nye medieforlig venter Jesper Sehested Lund at TvDanmark vil være i stand til at opnå en penetration på 90 pct. mod i dag 77 pct. jvf. de nye netværksmuligheder.

Med det nye medieforlig venter Lund også at TvDanmark kan nås med 6-7 lokal-stationer - en til Hovedstadsområdet, en for resten af øerne og Sjælland, en for Fyn, en for Nordjylland, en for Østjylland og sydjyske samt en for det nordvestjyske. Kanalen agter at flytte græsrods-tv’et til før kl. 15 ifølge Mediawatch interviewet.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002