Kontakt os






 


Mandag 17. januar 2005
'Krøniken' set af 2,5 mio. seere
'Krøniken' er i gang igen og det betyder meget roligere gader og stræder søndag mellem 20 og 21. Lige over 2,5 millioner danskere så med. Læs mere

Mandag 17. januar 2005
Dobbeltafsnit med Will & Grace - og Jennifer Lopez - på TV Danmark
Serien Will & Grace har modtaget talrige priser og byder løbende på store Hollywood-stjerner i morsomme gæste-roller. Også i denne sæson! Karen vil have et efterårsbryllup med sin forlovede, Lyle og det skal foregå i Las Vegas. Med på turen er også Will, Grace, Jack og Rosario. I spillebyen lykkes det sidstnævnte, at overtale selveste Jennifer Lopez til at optræde under ceremonien. Leo vender tilbage fra Cambodia, men bliver forhindret i en genforening med Grace på grund af en ulykke. Lyles bror Marion dukker også op! Serien Will & Grace sendes i et dobbeltafsnit med Jennifer Lopez onsdag den 19. og 26. januar kl. 21.35 på TV Danmark. (KJ)

Søndag 16. januar 2005
Direktør risikerer bortvisning fra TV2/Nord
TV2/Nords direktør Bent Bjørn risikerer bortvisning fra den regionale tv-station i Aabybro, Det fastslår bestyrelsesformand Hans Stockholm, efter at en advokatundersøgelse har vist, at Bent Bjørn - som direktør - har truffet dispositioner i forhold til eksterne virksomheder, der er uforenelige med hans stilling på TV2/Nord. Læs mere

Søndag 16. januar 2005
TV3 søger religiøse mødre
Tv-stationen er på jagt efter religiøse familier til reality-programmet "Par på prøve". Og i udvælgelsen af potentielle deltagere, benytter TV3 sig bl.a. af Kristeligt Dagblads debatportal. Læs mere

Søndag 16. januar 2005
Seerne vender sig mod reklameblokke på tv
Færre og færre gider se reklamer, hvorfor tv-stationerne er nødt til at vise dem flere og flere gange, hvorved flere holder op med at se dem. Dansk tv er endt i en ond cirkel, skriver BT. 300.000 seere zapper væk, hver gang TV 2 viser reklameblokke, eller TV3 afbryder en film eller 'Robinson Ekspeditionen'. Men de fleste vender trofast tilbage, når reklamerne er slut. Hver dansker bruger hver dag 11 minutter på at se tv-reklamer. Hverken mere eller mindre. Uanset hvor mange tv-stationer og kanaler der skyder op på skærmen, er det umuligt at klemme flere reklamer ned i seerne. Det viser en ny undersøgelse, som direktør Johan Boserup fra mediebureauet OMD står bag, om danske seeres reklameforbrug. (TN)

Søndag 16. januar 2005
Kommune gav ulovligt tilskud til TV-Køge
Køge Kommune skal købe sine ydelser af TV-Køge på markedsvilkår og må ikke yde et fast årligt tilskud til tv-kanalen. Det fastslår Tilsynet for kommunerne i Roskilde Amt. Læs mere

Søndag 16. januar 2005
UK: Politiet tilkaldt til Big Brother
Engelsk politi måtte tilkaldes, da fædre-rettighedsgruppen 'Fathers 4 Justice' brød ind i Big Brother-huset. Læs mere

Søndag 16. januar 2005
Radio- og tv-mediet i familien
Lytter- og seerorganisationen KLF Kirke & Medier er på vej med en debatavis for børn og unge, om familiers forhold til medierne. Debatavisen fremstilles i 30.000 eksemplarer og bliver i øjeblikket sendt ud til skoler og foreninger, skriver Kristeligt Dagblad. Biskop Jan Lindhardt ser på børnefamiliens vilkår i en medietid. Lektor Anne Jerslev undersøger reality-tv’s påvirkning af børn og unge. Og endelig er der et interview med børne- og ungelæge Vibeke Manniche om børn og mediepåvirkning. (TN)

Søndag 16. januar 2005
Spanien: MGP-vinder er superstjerne
Maria Isabel Rodriguez Lopez er i en alder af ti år en vaskeægte superstar. Siden sejren i MGP Junior er hun blevet forbillede, trendsetter og millionær. Læs mere

Lørdag 15. januar 2005
Malene Hasselblad videre i Celeb Poker
På TV3+ gik Malene Hasselblad i denne uge videre til finalen i TV3 Bets Celeb Poker 2005. I tirsdagens afsnit var det kun hende og Dan Rachlin, der sad tilbage til sidst, og den dyst trak Malene Hasselblad sig altså ud af som vinder. De følgende to tirsdage vises de to sidste runder inden finalen, der kan ses på TV3+ den tirsdag den 1. februar. På tirsdag er det Sascha Dupont, der skal demonstrere sine evner som pokerspiller. I den udsendelse er blandt andre den tidligere svenske verdensmester i håndbold Per Carlén med ved det grønne kortbord. (TN)

Lørdag 15. januar 2005
Comedy Festival på TV 2 Zulu
TV 2 Zulu har bl.a. som mål for 2005 at være Danmarks førende comedy-kanal. Derfor dedikerer TV 2 Zulu en hel uge til Zulu Comedy Festival, nemlig uge 3, hvor seerne blandt andet kan opleve cremen af dansk comedy - blandt andre Rune Klan, Mick Øgendahl, Jakob Tingleff og Anders "Anden" Matthesen. I uge 3 vil også en perlerække af programmer med store udenlandske komikere finde vej til Zulu - og desuden lancerer Zulu den engelske komedie-serie ’Småbritannien (Little Britain)’, der er blevet en stor succes i hjemlandet, skriver TV 2 | Medienyt. (TN)

Lørdag 15. januar 2005
Vækst i seerandele på TV3 og TV3+ i 2005
TV3 og TV3+ gik i 2004 0,5 pct. tilbage i andelen af seere i aldersgruppen 15-50 år. Det får administrerende direktør i TV3, Jesper Grønholdt, til i dagbladet Børsen, at betegne 2004 som et status quo år. Læs mere

Lørdag 15. januar 2005
DR1 reserverer torsdag aften til seere under 30 år og sætter fokus på bl.a. parforhold
DR1 afsætter nu torsdag aften til en yngre målgruppe med fire programmer, der angriber emner som arbejde, parforhold og etnicitet fra en skæv vinkel. Læs mere

Lørdag 15. januar 2005
Udviklingssamarbejde på vej mellem TV3 og Den Danske Filmskole
I et fælles udviklingsprojekt skal et hold studerende på Den Danske Filmskole udvikle en række tv-programmer, der illustrerer danskernes liv, lykke og drømme. Eleverne kan indholdsmæssigt arbejde frit inden for temaerne, men skal i form og struktur forholde sig til en række genkendelige Tv-genrer kendt fra bl.a. TV3s universer, dvs. reality-genren, make-overprogrammer, boligprogrammer, familieprogrammer, men også quiz-, dating og debat-programmer kan være relevante. I løbet af efteråret 2005 skal eleverne præsentere deres programidéer for et panel af TV3 redaktører. (TN)

Lørdag 15. januar 2005
Tv-stationernes 2'er-kanaler på fremmarch
Tv-stationernes 2'er-kanaler klarer sig godt i kampen om seerne, skriver TV 2 | Medienyt. Samlet fik TV 2-familiens tv-kanaler fremgang i 2004 og er på fem år vokset fra en seerandel på 33 pct. til nu 38,2 pct. blandt de 21-50 årige. En af grundene til fremgangen er, at 2'er-kanalerne vokser og således også TV 2 Zulu. I 2004 repræsenterede Zulu 3,5 pct. af TV 2-familiens i alt 38,2 pct. Vokseværket for 2'er-kanalerne gør, at andre må betale. Sidste år gik det primært ud over TV3, men også DR1 tabte lidt, oplyser TV 2. Blandt 2'er-kanalerne var der foruden TV 2 Zulu også en flot fremgang for Kanal 5. DR2s fremgang var lidt mindre, mens TV3+ fik en marginal fremgang på 0,1 procentpoint til 4,7 pct. (TN)

[<] 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [>]








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002