Kontakt os






 

Ny serie om mode på DR K
Torsdag 15. november 2012
Af Stig Hartvig Nielsen
 
I aften lancerer DRK en ny reportageserie - 'Moderedaktørens dagbog', hvor seerne loves at de kommer om bag catwalken og længere ind i modens verden end tidligere set.

'Moderedaktørens dagbog' følger redaktionschef Chris Pedersen fra modemagasinet Cover. Igennem seks afsnit er seerne med ham på arbejde igennem alt fra hvordan IT-girls bruges af branchen, over modeshowets historie og til hvordan parfumeindustrien er skruet sammen.

Her er en oversigt over de seks afsnit:

1. Modebranchens ambassadører
Chris er netop vendt hjem fra en Louis Vuitton fest på Mykonos og det får ham til at spekulere på forbrugernes nye forbilleder som bloggere og IT-girls og hvordan det medfører nye markedsførings-greb fra branchen. Arbejdet med artiklen fører ham til fester i København og til modeshows i London.

2. Parfumeøkonomien
Salget af parfume eksploderer over hele verden, men hvad er det egentlig vi køber? Chris rejser til Lancôme i Paris for at finde ud af, hvordan efterårets helt store duftlancering egentlig er skabt. Senere bliver hans opfattelse af lugt og prisen på samme dog temmelig udfordret, da han møder en excentrisk duftkunstner og videnskabskvinde i Berlin.

3. Norden er cool
Chris skal vise Levis' to top-designere rundt på inspirationstur i København - norden er nemlig blevet cool i den internationale modeverden. Men hvad er det dansk mode er så god til lige nu? Det spørgsmål får Chris til opgave at svare på i en artikel i Cover.

4. Modeshowet som moderne teater
Chris er sendt til Londons modeuge for første gang for at rapportere fra bl.a. Burberry spektakulære show. Det får ham til at spekulere over hvordan modeshowet er et kæmpe teaterstykke med mange komponenter, hvoraf tøjet kun er en lille del blandt mange.

5. Mønsterreaktioner
Nogle sæsoner kommer flere designere til at lave det samme og bruge de samme mønstre. Det får Chris til at undersøge, hvordan trends egentlig starter. Et arbejde der fører ham til verdens største tekstilmesse i Paris og til en trendkonsulent, som har kæmpe indflydelse på hvilke farver og mønstre designere vil arbejde på to år frem.

6. Den moderne modebutik
Chris følger arbejdet med Louis Vuittons nye eksklusive butik i København. Samtidig skal han rapportere fra den hidtil mest moderne flagship-store i verden: Burberrys nye butik i London. Det får ham til at spekulere over hvad, der har skabt den moderne modebutik, og fører ham bl.a. til et af hans store forbilleder som modeskribent.

Programmerne sendes på DR K fra i dag torsdag den 15. november kl. 21.30


En teaser for programmet kan ses her:
http://www.youtube.com/watch?v=Yozd-qHkiGs&feature=related


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002