Kontakt os






 

DR samler udsendelses- og markedsføringsarbejde i én enhed
Tirsdag 1. juni 2004
Af Karsten Jensen
 
Fra den 1. august samler DR alt sit udsendelses- og markedsføringsarbejde i en nyoprettet afdeling kaldet ’DRum’.
Målet er at skabe en central udsendelse af alle medier i DR Byen, der deler teknologi, ressourcer og viden. Afdelingen skal frem mod DRs udflytning til DR Byen skabe sammenhæng og synergi fra færdigt program over markedsføring til udsendelse.

I praksis betyder det, at DR Radio og DR TV's markedsføringsområder og Radio- og Tv-continuity fra den 1. august samles i 'DRum' der en en forkotelse af DR Udsendelse og Markedsføring.

Som chef for det ene hovedområde i DRum, markedsføringsområdet, udpeges Thomas Hertz. Han er i dag markedsføringschef for DR TV og får ved sin tiltrædelse 1. august, ansvaret for såvel DR Radios, DR TV's og DR Interaktivs markedsføring. Han er 39 år, uddannet cand. comm. fra RUC og har tidligere været ansat som direktør i kommunikationsfirmaet Bysted.

Som chef for udsendelsesområdet udpeges Karen Marie Zeuthen. Karen Marie Zeuthen får titel af DRs udsendelseschef og får ansvaret for pakning og udsendelse af såvel DRs radio- og tv-kanaler som DRs interaktive tjenester.

Karen Marie Zeuthen er 39 år. Hun kommer fra en stilling som programchef i DR Radio og er chef for DRs digitalradio-projekt og har tidligere været teknologichef på tv.

Såvel markedsføringschefen som udsendelseschefen refererer direkte til radiodirektøren.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002