Kontakt os






 

Mediaedge:cia: TV 2's reklamepriser for høje
Fredag 18. november 2005
Af Thomas Nielsen
 
TV 2 har atter skruet annoncepriserne op. Og denne gang for voldsomt. Det mener mediabureauet Mediaedge:cia.
Danske Bank, TDC og andre annoncører kommer næste år i snit til at betale 5,2 pct. mere for at reklamere på TV 2. Sådan lyder i hvert fald de officielle priser fra TV 2 for 2006.

Men prisstigningen er i overkanten. Det mener i hvert fald mediabureuaet Mediaedge:cia.

"En prisstigning over fem pct. modsvarer helt klart ikke en stigning i inflationen samt en stigning i et forbedret produkt på kanalen", bemærker researcher hos Mediaedge:cia, Michael Jensen, ifølge Berlingske Tidende.

Mediaedge:cia gør opmærksom på, at allerede sidste år var der tale om markante prisstigninger.

Prisstigningerne for 2006 på TV 2 udmærker sig samtidig ved meget store udsving på målgrupper. Det vil sige, at prisstigningen kan variere meget fra de gennemsnitlige fem pct. op imod 10 pct. til under fire pct. - alt afhængig af valg af målgruppe og periode.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002