TV 2 har atter skruet annoncepriserne op. Og denne gang for voldsomt. Det mener mediabureauet Mediaedge:cia.
Danske Bank, TDC og andre annoncører kommer næste år i snit til at betale 5,2 pct. mere for at reklamere på TV 2. Sådan lyder i hvert fald de officielle priser fra TV 2 for 2006.
Men prisstigningen er i overkanten. Det mener i hvert fald mediabureuaet Mediaedge:cia.
"En prisstigning over fem pct. modsvarer helt klart ikke en stigning i inflationen samt en stigning i et forbedret produkt på kanalen", bemærker researcher hos Mediaedge:cia, Michael Jensen, ifølge Berlingske Tidende.
Mediaedge:cia gør opmærksom på, at allerede sidste år var der tale om markante prisstigninger.
Prisstigningerne for 2006 på TV 2 udmærker sig samtidig ved meget store udsving på målgrupper. Det vil sige, at prisstigningen kan variere meget fra de gennemsnitlige fem pct. op imod 10 pct. til under fire pct. - alt afhængig af valg af målgruppe og periode. |