FoodTV er navnet på Danmarks nye online tv kanal. Kanalen har premiere tirsdag og byder fra starten på masser af videoer med tips, hjælp, inspiration og underholdning til bedre og nemmere hverdagsmad. Planen er desuden at sende direkte mindst tre gange om ugen.
Der er mad til alle, når FoodTV går i luften for første gang I morgen tirsdag, og målet er at blive hele Danmarks mødested for alt fra studerende med få penge, børnefamilier med begrænset tid til de rigtig dygtige, som ønsker ny inspiration. Det oplyser Metronome Productions i en pressemeddelelse. FoodTV bliver et stærkt visuelt medie med videoer af høj kvalitet og stor interaktion med seerne og brugerne, som ofte vil få besøg af FoodTV´s værter, som tæller nogle af Danmarks dygtigste kokke.
Bag kanalen står produktionsselskabet Metronome, sammen med to erfarne producenter af madtv gennem de seneste fem år. Producent Mette Andersen og chefkok Nicolai Tram var begge med til at starte programmet 'MasterChef' i Danmark, som de har produceret flere hundrede afsnit af.
”Vi danskere elsker at lave mad, men når vi skal begive os ud over de 6-8 retter vi laver rigtig godt, så er der brug for hjælp og inspiration. Med FoodTV vil vi skabe en kanal, som med garanti vil få dig til at lave bedre mad”, siger producent Mette Andersen.
”Med FoodTV vil vi hjælpe den studerende med at lave lækker mad for en 20´er og de pressede familier med at lave skønne retter på 20 minutter, men fælles for vores blogs, live sendinger, tips, inspiration og interaktion er, at det vil foregå i et letforståeligt og guidende visuelt sprog i øjenhøjde, som man kan bruge til noget”, siger Mette Andersen.
FoodTV er Metronomes første kanal på nettet og selskabets administrerende direktør, Kent Nikolajsen, er begejstret over lanceringen.
”De sidste mange år er vi klart det selskab, som har produceret mest tv om mad til stort set alle danske tv stationer, så at vores første kanal på nettet skulle være en madkanal, var der ikke den store tvivl om. Samtidig glæder jeg mig til at tage et nyt skridt ind i den digitale virkelighed, hvor vi får direkte kontakt med seerne og brugerne, siger Kent Nikolajsen”.
FoodTV er finansieret gennem samarbejdsaftaler med en række større brands og er gratis for brugerne.
Kanalen får premiere tirsdag den 30. august 2016 på Facebook og adressen FoodTV.dk.
|