Kontakt os






 

Lempeligere reklameregler velkomment
Lørdag 14. september 2002
Af Karsten Jensen
 
De danske radio- og tv-stationer får pr. 1. januar mulighed for at tilbyde reklame for øl, vin og håndskøbemedicin. Det sker, når den nye medielov vedtages i slutningen af året og træder i kraft ved årsskiftet. Bryggeriforeningen hilser liberaliseringen velkommen.
- Bryggerforeningen har i mange år skubbet på for at få liberaliseret reklamereglerne i dansk TV og radio. Mest fordi forbuddet aldrig har givet mening, men også fordi det giver mulighed for at vore medlemmer kan konkurrere på flere arenaer i deres daglige kamp om markedsandele, siger konsulent i Bryggeriforeningen Lotte Engbæk Larsen i foreningens seneste blad. Bryggeriforeningen peger i Nyt fra Bryggeriforeningen dog på at medlemmer ikke forventer at reklameliberaliseringen vil kunne ses på ølsalget.

- Alle undersøgelser viser entydigt at man ikke kan rykke på totalforbruget på såkaldt modne markeder det vil sige produkter som folk er vant til at købe ind, pointere Lotte Engbæk Larsen.

På ølmarkedet kommer de velkendte mærker under pres, når vi får dåser, og mange udenlandske mærker får lettere adgang til hylderne i supermarkedet. Det forventes samlet set at medføre et højere markedsføringstryk for øl.

Læs mere på:
http://www.radionyt.com/artikel/default.asp?id=5039


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002