TV 2s planer for net-TV - "TV 2 Interaktiv" - er større end hidtil omtalt. Den omfattende programpakke af tv til nettet, som lanceres den 1. november, vil indeholde attraktive niche-kanaler, skriver Berlingske Tidende i dag.
Den samlede pakke kommer til at bestå af ni programmer, som i dag kendes fra TV 2 og TV 2 Zulu, men hvor man selv bestemmer, hvornår man vil se med. Derudover tilføjes programmer særligt til sportsinteresserede og børn. Og endelig den "hemmelige" kanal, der for alvor skal lokke danskere til at bruge penge på net-TV.
Og TV 2 forventer rigtig mange penge i kassen med den nye forretningsmodel, skriver Berlingske videre. Får man blot omkring 2.000 abonnenter, vil de indirekte omkostninger være betalt.
Hvor mange penge TV 2 Interaktiv forventer at kunne hente hjem på net-TV ønsker TV 2 dog ikke at fortælle Berlingske.
Når TV 2 forsøger at spinde guld på salg af programmer på nettet, som for en stor dels vedkommende allerede kan ses gratis i almindeligt tv, så skyldes det, at mange unge ikke længere ser tv. |