Kontakt os






 

Ny seer-bundrekord for Robinson
Tirsdag 6. september 2005
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Da TV3 sidste år havde sæson-premiere på 'Robinson Ekspeditionen' fulgte kun 433.000 seerne med. Det var ny bundrekord til en Robinson-premiere og 30 pct. lavere end året før. Mandag aften var der så sæson-premiere for en ny omgang Robinson - denne gang iflg. Ekstra Bladet supervital og dynamisk og med et varieret og velvalgt persongalleri. Men mange seere er for længst stået af. Kun 300.000 så med. Hos TV3 er man dog officielt glade for seertallet og hæfter sig ved, at 'Robinson' står stærkt hos de unge mellem 15 og 30 år.
Iflg. tal fra Gallup TV-Meter var der mandag aften 300.000 seere i gennemsnit til 'Robinson' - med et peak på 391.000 seere.

Blandt alle de seere mellem 15 og 30 år, der kan se TV3, havde 'Robinson Ekspeditionen' 87.000 seere, mens der til det andet TV3 program, der havde sæsompremiere mandag aften og som blev sendt lige efter Robinson: 'Paradise Hotel' var 82.000 seere. 'Station 2' på TV 2 havde 76.000 seere i den nævnte målgruppe. 'Rejseholdet' på DR TV havde 55.000 seere.

I målgruppen 15 – 50 år, blandt alle dem, der kan se TV3, ser seertallene anderledes ud. 1. pladsen er stadig 'Robinson' med 206.000 seere i gennemsnit. Dernæst kommer 'Station 2' med 203.000 unge seere sammen med 'Hvem vil være Millionær' med 165.000 seere. 'Paradise Hotel' fik 152.000 seere i denne målgruppe.

"Paradise Hotel fik en fantastisk start hos de unge, som programmet er lavet til. Gallups TV-Metertal viser med al tydelighed, at de unge seere godt kan lide det nye program: 181.000 seere i gennemsnit i det nationale univers er perfekt for TV3. Den anden premiere - Robinson Ekspeditionen - har vi været meget spændte på, efter programmet sidste år fik en seermæssig nedtur. Ekspeditionen lever på 8. sæson - og med et seertal på 300.000 i gennemsnit rammer det utrolig flot, hvad vi på forhånd havde turdet håbe på. Anmeldelserne af Robinson Ekspeditionen har været meget positive - og fastholder også Robinson Ekspeditionen de unge seere, står TV3 foran et flot efterår med fokus på de seere, alle kommercielle tv-stationer helst vil have rigtig mange af; de unge", siger TV3s adm. direktør, Jesper Grønholdt.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002