Kontakt os






 

Discovery Channel vil have større share
Fredag 13. maj 2005
Af Karsten Jensen
 
Kendskabsprocenten til kanalen er ganske høj, men Discovery Channels kendskabsprocent skal være endnu højere og stationen satser nu på at opnå en meget større markedsandel. Som omtalt på tvnyt.com i går, begynder stationen at producere promoer lokalt og begynder at involvere lokale programproducenter for at opnå målet om at få en større markedsandel. Målet er en vækst på næsten 100 pct. - dog i en ny målgruppe.
Discovery Channel er den mest sete nichekanal i Danmark. Den danske direktør og country manager, Jan W. Andreassen, siger til tvnyt.com, at markedsandelen for Discovery i 2004 var på 1.2 pct. i målgruppen 12+.

Fremover vil Discovery Channel dog arbejde mere målrettet på målgruppen mænd mellem 25 og 39 år som vores kerne målgruppe. ”I den målgruppe forventer vi, at vi i år kan opnå en share på 3-3.5 pct.”, forklarer Andreassen til tvnyt.com, der forventer en markedsandel der også i de kommende år vil være stigende.

Kendskabsprocenten til Discovery Channel er høj, men skal som sagt blive større. Det skal blandt andet ske via den nye programstrategi, hvor stationen via markedsføring og PR øger kendskabsprocenten.

Discovery Channel i Danmark har udvidet staben og ansat flere personer fra andre nationale tv-stationer og foretager i øjeblikket flere undersøgelser af det danske tv-marked for at kunne opnå den ønskede markedsandel. Desuden arbejdes der med fokusgrupper på at undersøge hvordan målgruppen rammes.

Discovery Channel har ingen aktuelle planer om at oprette nye kanaler, oplyser Jan W. Andreassen til tvnyt.com.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002