Gennemsnitligt var der 432.000 19Direkte-seere i efteråret 2003 og 418.000 i foråret 2004. Nyhedsmagasinet havde i efteråret 2004 gennemsnitligt 430.000 seere, mens DR siden nytår har ligget på 481.000 i snit.
19Direkte havde i efteråret 2003 en share på 27.6 pct og i foråret 2004 på 26.7 pct. Nyhedsmagasinet havde i efteråret 2004 en share på 28, mens programmet i 2005 er kommet op på 29.1. Seerne har taget godt imod Nyhedsmagasinet oplyser DR, der glæder sig over nye tal fra DRs medieforskning der viser:
- Nyhedsmagasinet uden at tabe kvindelige seere har fået flere mandlige,
- Nyhedsmagasineti går beslutsomt frem i børnefamilierne,
- Nyhedsmagasinet har fået flere seere i mellem- og højindkomstgrupperne at flytningen af redaktionen til København ikke har betydet tilbagegang i Jylland, men fremgang i København og på Sjælland, oplyser programmets redaktør Nils Frid-Nilsen.
Foto: Søren Vesterby der er en af programmets værter.
|