Kontakt os






 

Seer-fremgang til TV 2-kanaler
Onsdag 21. december 2011
Af Karsten Jensen
 
TV 2 har bremset sit sharefald i 2011, og TV 2’s nichekanaler har vundet frem. Det er første gang siden 2005, at TV 2-familien samtidig går frem blandt alle danskere og i den kommercielle målgruppe.
2011 bliver et bedre år for TV 2’s kanaler, der samlet får fremgang i seerandel i forhold til 2010. TV 2’s hovedkanal har bremset sit sharefald i forhold til tidligere år, og samtidig har TV 2 News, TV 2 Zulu og TV 2 Charlie haft fremgang i forhold til 2010. Kun TV 2 Film oplever et fald i seningen, oplyser TV 2.

TV 2-familien har fremgang både blandt alle danskere – fra 37,8 procent i 2010 til 38,3 procent i 2011 - og i den kommercielle seerandel blandt de 21-50-årige (fra 55,4 procent til 55,8 procent).

”Det er første gang siden 2005, at TV 2-familien har fremgang i begge målgrupper på én gang, og det viser, at TV 2-kanalerne er på rette vej med programmerne og med programplanlægningen,” siger TV 2s programdirektør, Palle Strøm.

TV 2’s hovedkanal har hen over 2011 haft flere måneder med seerfremgang i forhold til de samme måneder i 2010.

Seerandelen til TV 2’s hovedkanal ender på cirka 27,3 procent i 2011 mod 28,1 procent i 2010.

”Det gode resultat skyldes en række strategiske tiltag, som er besluttet sidste år og længere tilbage, f.eks. moderniseringen af programflowet efter ’22-Nyhderne’ og hele nytænkningen i det, vi kalder late prime klokken 22-24 med ’Natholdet’ og nye danske programmer,” siger Palle Strøm.

Vækst hos nichekanalerne
Blandt nichekanalerne har TV 2 News fortsat sin konstante fremgang siden starten i 2006, og TV 2 News er nu - med 3,5 procent af tv-forbruget - Danmarks syvendemest sete kanal. Især valgkampen og den efterfølgende regeringsdannelse førte TV 2 News til nye højder, men også en tæt udenrigsdækning af det arabiske forår havde stor seerinteresse.

TV 2 Charlie har også haft seerfremgang hvert år siden premieren i 2004, og Charlie har i 2010 og 2011 overhalet TV3+ og Kanal 5 og er nu landets femtestørste kanal med 3,8 procent af danskernes tv-forbrug.

TV 2 Zulu får i 2011 sit bedste år nogensinde og er en af de kommercielle kanaler, som har relativt størst seerfremgang i år. TV 2 Film har som den eneste TV 2-kanal haft en mindre tilbagegang fra 1,1 procent i seerandel i 2010 til 1,0 procent i 2011.

Den samlede daglige sening på TV 2’s kanaler ender på 1 time 16 minutter – helt på samme niveau som i 2010.



Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002