De danske håndboldpiger vandt kampen mod Serbien i går og de vandt også kampen om seerne på en stor dansk sportsaften. Knap 600.000 så FCK spille Champions League-fodbold på TV3+, mens næsten én million danskere så EM-håndbold på TV 2.
På banen vandt både FCK og de danske håndboldpiger. Men på de danske tv-skærme, var der kun én vinder - nemlig TV 2, der gennemsnitligt havde 974.000 seere til EM-åbningskampen, som i 2. halvleg trak mere end én million danskere ind foran skærmen. Det oplyser TV 2 i en pressemeddelelse.
Til sammenligning blev FCK's afgørende Champions League-kamp mod græske Panathinaikos gennemsnitligt set af 580.000 danskere.
"Det var en kæmpe sportsaften for rigtig mange danskere i aftes - og med stor sportslig succes til både håndboldpigerne og FCK og dansk fodbold, som jeg personligt glæder mig mest over. Men det er også fantastisk, at de danske håndboldpiger i den grad kan modstå den hårde konkurrence," siger TV 2s sportschef, Frederik Lauesen, og fortsætter:
"At TV 2 når over en million seere i anden halvleg i konkurrence med FCK er en del bedre, end jeg havde turdet håbe på, og jeg er ellers altid optimistisk. Det understreger til fulde TV 2s position som Danmarks største fællesskab."
I den kommercielt interessante målgruppe af de 21-50-årige havde de to sportstriumfer stort set lige mange seere - nemlig 334.000 til EM-håndbolden og 332.000 til FCK.
|