Kontakt os






 

Voldsom nedtur for Popstars på TV 2 Zulu
Tirsdag 11. marts 2003
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Hvis deltagerne i den første udgave af TV 2 Zulu's nye omgang 'Popstars' havde håbet på at blive kendte, må de ærgerligt konstatere, at det nok ikke bliver tilfældet. Kun 97.000 seere havde tændt for TV 2 Zulu, da det første program løb af stablen tirsdag, skriver B.T. Der er dermed tale om en nedgang af enorme dimensioner. Premiereprogrammerne for 1. og 2. omgang Popstars havde hhv. 915.000 og 889.000 seere.
Det lave seertal skyldes flere faktorer. Direktør Mogens Østergaard i mediebureauet Carat, der rådgiver virksomheder om brug af medierne, siger til B.T. : "Først og fremmest handler det om, at Zulu ikke længere dækker 70 procent af landet, men kun 50 procent. Derudover mener jeg ikke, de har reklameret i samme grad som tidligere, og så tror jeg, at programmet ikke appellerer bredt nok".

Derudover mener han, at sigtet er snævert indstillet i forhold til tidligere popstars–programmer, fordi det nuværende hovedsageligt henvender sig til kvinder.

TV buying director Jacob Holbech fra mediebureauet IUM mener også at det er klart, at hvis man har et program, der kun appellerer til ét køn - så er det logisk at miste seere.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002