Kontakt os






 

TV3 øger share
Onsdag 11. september 2002
Af Karsten Jensen
 
En række medier havde fået den næsten samtidige transmission af håndbold på TV 2 og fodbold på TV3 til at være den store mediekrig. MTG’s direktør var så sikker på at fodbolden nok skulle klare sig, at han satte god rødvin på højkant. Den får TV 2 og Morten Stig Christensen ikke, for EM-kvalifikationskampen mellem Norge og Danmark havde i gennemsnit 652.000 seere på landskampen. Kampen toppede seermæssigt med 803.000 sidst i 2. halvleg, oplyser Viasat Meidiamail. TV 2 havde til håndboldmatchen 285.000 seere.
Landskampen er i øvrigt den 3. mest sete på TV3 siden 1998. I forhold til den seneste landskamp på TV3, Saudi Arabien-Danmark den 13. februar er der tale om en stigning på 58 pct.

Fodbold var sammen med TV3s premiere-programmer med til at sende Viasat-kanalernes kommercielle share i aldersgruppen 15-50 op fra 22,8 sidste år til 26,4 i år. Som tidligere oplyst satte 'Robinson Ekspeditionen - Det Endelige Opgør' afsnit 1 rekord i seertilslutning, men også 'Bekendelsens Time' viste sig betydeligt stærkere end 'Talkshowet' sidste år. Seerfremgangen var her på 54 pct., fra 118.000 til 182.000. Line's Special (billede), der var en live-udsendelse om kronprins Frederiks veninde havde i gennemsnit 174.000 seere. Det var 29 pct. mere end premieren på Line's der havde 135.000 seere.

Den stigende kommercielle share skyldes ikke direkte DR-strejken. Strejkens betydning ses til gengælde sharen for alle stationer 15-50, der kan modtage TV3. Her oplevede DR1 en ugeshare på 12 mod TV3s 18. DR-kanalerne havde en samlet share på 15 mod 24 til Viasat-kanalerne.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002