Kontakt os






 

TV 2 mister penetration
Onsdag 5. september 2012
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Da TV 2 overgik til at blive betalingskanal i januar 2012 gik TV 2's penetration ned fra næsten 100 pct. til 95.2 pct. Det var omtrent som ventet af TV 2. Men TV 2 forventede også, at der ville komme flere abonnenter i løbet af 2012 - bl.a. pga. en stor sportssommer. Men det modsatte er sket. TV 2 mister abonneter, og penetrationen er nu i stedet faldet til 94.3 pct.
TV 2s introduktion af abonnementsbetalig den 11. januar har svækket hovedkanalen mere end først antaget og håbet, skriver MediaWatch.

Tal fra Gallup Annual Survey viser, at der er tale om et penetrationstab fra 95,2 procent i 1. kvartal til 94,3 procent i 2. kvartal - trods EM fodbold i juni. Gallup målingen går til 1. juli.

Broadcast Manager Jakob Olsen fra IUM kalder det "noget overraskende", mens Trading Director fra OMD, Claes Braagaard minder om, at den del af befolkningen, der i dag ikke kan modtage TV 2 - i forvejen hovedsageligt ikke så ret meget TV 2 alligevel.

“En blødere udlægning er, at faldet skyldes tilfældigheder og unøjagtigheder end et decideret fravalg af TV 2. EM havde beviseligt ingen effekt på penetrationen, hvilket i sig selv ikke er overraskende målgruppen taget i betragtning. Spørgsmålet er, om TV 2 selv nogen sinde har troet, at EM ville kunne løfte hovedkanalens penetration. Omvendt kan man også spørge, om penetrationen ville have været mindre, hvis ikke TV 2 havde haft EM på programfladen,” siger Claes Braagaard til MediaWatcg. Han forudser, at 94-96 procent vil blive TV 2's faste niveau.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002