Kontakt os






 

TV3 præsterer godt i første tre kvartaler
Fredag 8. oktober 2010
Af Stig Hartvig Nielsen
 
TV3-kanalernes satsning på flere danske egenproduktioner, eksklusive sportsrettigheder, danske reportageprogrammer og den nye kanal TV3 Puls har for alvor givet bonus i 2010. Ifølge Gallups TV-Metertal har TV3-kanalerne nu (årets første tre kvartaler) i alt 24.3 pct. af al kommerciel seening. Det bedste tal siden 2001.
I de første tre kvartaler af 2008 havde TV3-kanalerne 21,7 pct. af den kommercielle seening. I 2009 på 22,5 pct – og i 2010 er TV3-kanalerne rykket frem til 24,3 pct.

"Det er vores strategi med danske egenproduktioner op til primetime og i selve primetime, der nu virker. Og så er det naturligvis også takket være vores sportsrettigheder og det faktum, at selv en Robinson Ekspedition på 13. sæson stadig kan levere masser af seere. Vi kan heldigvis roligt love vores seere, at vi også i de kommende år vil investere yderligere i danske programmer," siger TV3s programdirektør, Pil Gundelach Brandstrup.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002