Kontakt os






 

Zulu øger sin kommercielle seerandel med en femtedel
Tirsdag 6. april 2004
Af Karsten Jensen
 
TV 2 Zulu er den kommercielle kanal, som har klaret sig bedst i 1. kvartal 2004 i forhold til samme periode sidste år. Både blandt de 21-50-årige og blandt de 15-40-årige har TV 2 Zulu øget sin kommercielle seerandel med en femtedel, viser Gallups seermålinger.
TV 2 har haft en mindre tilbagegang i kommerciel seerandel (21-50 år) i forhold til 1. kvartal 2003, mens Viasat-kanalerne og TV Danmark-kanalerne har haft en mindre fremgang. Med til historien hører, at 1. kvartal 2003 gik særdeles skidt for både Viasat og TV Danmark, og derfor kommer den lille fremgang fra til de to stationer ikke overraskende, meddeler TV 2.

Set i et lidt større perspektiv har TV 2-kanalerne fastholdt et højt niveau i kommerciel seerandel, nemlig 62.6 pct. i 2004 mod 63.8 pct. i 1. kvartal 2003, hvor tv-seningen var præget af danskernes interesse for en krig mod Irak. I de foregående fem år (1. kvartal i årene 1999-2003) havde TV 2-kanalerne i snit en kommerciel seerandel på 60 pct. tilsammen.

For de øvrige kommercielle stationer ser udviklingen i de samme perioder således ud (kommerciel seerandel 21-50 år):

Viasat-kanalerne har en andel på 21.2 pct. i 1. kvartal 2004 - en fremgang fra 19.8 i 2003 og en tilbagegang fra 22.6 i gennemsnit i i 1. kvartal i årene 1999-2003.

TV Danmark-kanalerne har en andel på 13.2 procent i 1. kvartal 2004 - en fremgang fra 12,9 pct. i 1. kvartal i 2003 og en tilbagegang fra 14.6 pct. i gennemsnit i 1. kvartal i årene 1999-2003.

Discovery/Animal Planet har en andel på 3. pct. i 1. kvartal 2004 - en tilbagegang fra 3,5 procent i 1. kvartal 2003 og en lille fremgang fra 2.8 pct. i gennemsnit i 1. kvartal i årene 1999-2003.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002