Kontakt os






 

Ny ekspansiv strategi for TV 2
Onsdag 11. maj 2011
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Da TV 2 for to år siden udformede strategien frem til 2012 var ordet ekspansion bandlyst. Men nu er TV 2-imperiet klar til at slå igen, skriver Børsen. En ny og mere ekspansiv strategi er begyndt i denne uge. Kampen for at fastholde seergrundlaget på hovedkanalen har topprioritet, men nye kanaler og digital oprustning prioriteres også.
For to år siden var der røde tal på bundlinjen og der hang en EU-granskning over hovedet for TV 2.

Nu er redningsplanen for TV 2 godkendt, og efter et tab på omkring 400 mio. kr. i reklameindtægter fra 2007 til 2009, så er der nu udsigt til markant stigende reklameindtægter. Alene i 2010 hentede TV 2 100 mio. kr. tilbage, og i år har der i 1. kvartal været en fremgang i reklameindtægterne på 18 pct. Og så er der også en brugerbetaling af hovedkanalen på vej fra 2012.

Så nu tales der igen ekspansion på Kvægtorvet. Det handler bl.a. om opgradering af sendeudstyr og indfasning af HD. En satsning mobilt og på nettet, øgede programinvesteringer og frem for alt: TV 2 er igen klar til at igangsætte nye tv-kanaler.

TV 2 har ikke lanceret nye tv-kanaler siden 2006, hvor TV 2 News og TV 2 Sport gik i luften.



Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002