Kontakt os






 

DR må godt sende egenreklame
Onsdag 2. oktober 2013
Af Stig Hartvig Nielsen
 
"Gå ikke glip af årets koncertbrag, når 'X Factor'-finalen fyres for vildt af i Jyske Bank Boxen i Herning den 22. marts." Sådan lød det i 70 spot på DR1 i februar og marts i år, hvilket blev en anelse for meget for en kvindelig seer. Hun klagede til Radio- og tv-nævnet og anførte bl.a., at reklamer fra DR for en koncert, hvor billetterne koster penge, er konkurrenceforvridende over for andre koncerter. Men det må DR gerne.
Radio- og TV-nævnet har nu set nærmere på sagen, og nævnet fastslår, at DR ikke har gjort noget forkert med de mange reklamespot, som ikke kan betegnes som reklamer i tv-mæssig forstand.

"I henhold til reklamebekendtgørelsen er radio- og fjernsynsforetagenders foromtale af kommende programmer samt omtale af produkter og lignende, som er direkte afledt af og som supplerer programmerne, ikke omfattet af bekendtgørelsen," hedder det blandt andet i nævnets vurdering.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002