Selv om tv-udbyderne har brændt masser af millioner af i ekstra markedsføring, skiftede overraskende få deres gratis tv ud med betalingskanaler, da det gamle tv-signal slukkede.
Det massive slag om flere hundredetusinde 'frie' tv-kunder, der var lagt op til, er endt som lidt af et antiklimaks for de danske udbydere af betalings-tv. Langt de fleste har imidlertid valgt en gratis digital løsning med TV 2 og DRs kanaler - og dermed efterladt tv-udbyderne med en lang næse og overtræk på markedsføringskontoen. Det skriver Berlingske Tidende i dag.
Det vurderes at Boxer, YouSee, Viasat , Canal Digital og Telia Stofa tilsammen i september og oktober har brugt mere end 70 mio. kr. (brutto) ekstra på markedsføring i forhold til samme periode sidste år.
Iflg. en web-undersøgelse fra Zapera er det kun lykkedes Boxer at få fat i 31.000 kunder til deres tv-pakker. Ifølge undersøgelsen er kun i alt 65.000 skiftet til betalings-tv. |