Kontakt os






 

Alle kan være med i Grand Prix'et
Tirsdag 18. februar 2014
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Aldrig før har alle og enhver haft mulighed for at være med på den store Eurovisionscene. Det får de nu i B&W Hallerne til maj, oplyser DR. Tv-stationen inviterer tv-seere over hele verden, høj som lav – ung som gammel, til at deltage i det Europæiske Melodi Grand Prix 2014.



For første gang har alle mulighed for at komme på skærmen med sang eller dans i verdens største musikkonkurrence. Alles stemmer kan 'joine', i fællesskab synge 'Only Teardrops' og danne et kæmpe virtuelt kor. Alle kan uploade deres danse-moves og have mulighed for at stå på scenen til det Europæiske Melodi Grand Prix 2014, skriver DR i dag i en pressemeddelelse.

Via 'co-creation' giver DR mulighed for at være medskabere og aktive deltagere.

'Head of Show' for Grand Prix'et, Jan Lagermand Lundme, udtaler: "En af vores store ambitioner og helt centrale temaer for Eurovision Song Contest 2014 er, at vi skal tættere på hinanden. Derfor rækker vi ud til alle - hver og en, der har lyst til at danne kor eller danse med i showet, og siger: Kom og vær med. Det er så vidunderligt, når vi kan stå sammen og være fælles om Eurovision Song Contest."


Kæmpe virtuelt kor

Alle kan synge uddrag af 'Only Teardrops' via www.joinus.dk. På sitet findes en instruktionsvideo sammen med indspilningsudstyr, så alle kan synge med i forskellige korstemmer. DR danner et gigantisk virtuelt kor, der kommer med på Eurovisionens scene til semifinale 1, den 6. maj.


Dansemoves kan give adgangsbillet til scenen

Det bedste danse-move kan optages på mobilen og uploades via mobilen til www.joinus.dk. De vildeste og bedste danse-moves får en direkte flybillet til København og blive inviteret til det Europæiske Melodi Grand Prix 2014 for at danse live på scenen i semifinale 2, den 8. maj.


Fakta om JoinUs

Europa skal tættere på hinanden i de uger Grand Prix'et afholdes i Danmark, lyder det videre fra DR. Denne tankegang ligger bl.a. bag ved den officielle tagline 'Join Us'.

Ambitionen er at skabe indsigt i hinandens liv og kulturer samtidig med, at alle skal imødekommes og bydes velkommen – både foran tv-skærmen, i værtsbyen København og nu også på scenen.

DR gør brug af 'co-creation' og har allerede, i forlængelse af årets tagline, spurgt europæerne, om deres gode idéer til showet. Via #MyEurovisionIdea har brugere fra hele verden på sociale medier sendt flere tusinde idéer til, hvordan det bedste underholdningsnummer kunne udformes. De bedste idéer sammensættes af DR til et underholdningsnummer i finalen den 10. maj i B&W Hallerne.


Fakta om 'co-creation'

'Co-creation' betyder medskabelse og refererer til inddragelsen i en skabelsesproces. Det kan være skabelsen af et produkt, en social opfindelse eller i dette tilfælde: skabelsen af det europæiske Melodi Grand Prix 2014 - som DR konsekvent kalder "Eurovision Song Contest 2014".

'Co-creation' handler om at samle kræfter og skabe et produkt sammen på tværs af grupperinger, såsom virksomhed og forbrugere eller artister og publikum.

'Co-creation' har tidligere været brugt i sammenhæng med shows eller skabelsen af kulturelle produkter.


Foto: Websitet joinus.dk er blevet lanceret i dag mandag. (Fotograf: Michael Søndergaard)



Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002