TV 2s morgen-flade 'Go'morgen Danmark' er blevet en naturlig del af hverdagen i mange hjem. Hver morgen ser omkring 750.000 danskere med i kortere eller længere tid. Men mest i længere tid; faktisk bruger en gennemsnitsseer af 'Go’ morgen Danmark' knap en time om dagen på TV 2s morgen-tv. Når forårssæsonen slutter om en uge kan TV 2 se tilbage på en sæson med rekordhøj sening.
Selv om seerne løbende har fået flere morgentilbud, har TV 2 fastholdt en rekordhøj andel på omkring 70 pct. af morgenseningen, skriver TV 2 | medienyt. DR Morgen har fortsat meget lav seerinteresse, men seertallet voksede dog under Irak-krigen, hvor danskernes nyhedsinteresse var meget stor på alle kanaler.
Der tales ofte - og berettiget - rosende om magasinprogrammerne fra Københavns Hovedbanegård. Men der er også grund til at kippe med flaget for TV 2/VEJRET, SportsNyhederne og NYHEDERNE, der alle sendes fra Odense. For bl.a. NYHEDERNE har været stærkt kørende om morgenen: Mange indslag, varierede indslag, talrige live-gæster, mange omstillinger til f.eks. korrespondenter samt generelt sikker hånd i redigering og afvikling.
Go’ morgen Danmark holder feriefri fra skærmen fra den 23. juni til og med fredag den 25. juli. |