Kontakt os






 

DR har 225 sider på Facebook
Mandag 6. august 2012
Af Stig Hartvig Nielsen
 
DR har omkring 225 Facebook-sider og 1,4 millioner fans. Det er en god reklame for DR og kan medvirke til at udbrede kendskabet til DRs programmer.
Tilsammen har DRs mange programmer omkring 225 Facebook-sider og 1,4 millioner fans. Men DRs opdateringer kommer ud til langt flere, siger DRs redaktør for sociale medier, Peter Genild.

"Facebooks helt store styrke er, at alle dem, der synes godt om os, også har et publikum. I snit har en dansk Facebook-bruger omkring 200 venner. Hvis vi har 1.000 brugere, der synes godt om et program, når vi altså ud til 200.000 mennesker," forklarer han.

Det kræver dog at Facebook-fansene gør mere end bare at 'synes godt om' DRs programmer. De skal helst svare på opdateringerne, stille spørgsmål eller på anden måde interagere med programmerne.

"Ellers sorterer Facebook vores opdateringer ud af brugernes nyhedsstrøm. Så det nytter ikke noget, at vi tror vi når ud til en masse mennesker, som slet ikke ser det, vi skriver," siger Peter Genild.

En af de primære årsager til at DR i stor stil anvender Facebook er at udbrede kendskabet til eksisterende programmer.

Selvom Facebook kan give meget til et program, så må redaktionen og værterne ikke glemme, at det trods alt kun er omkring halvdelen af danskerne, der bruger det sociale netværk, siger Peter Genild.

"Vi skal være meget opmærksomme på, at vi ikke holder nogen udenfor. Det må ikke fornemmes sådan, at den eneste måde, man kan deltage i et program, er via dets Facebook-side. Eller at det er på Facebook, at alt det sjove sker. Det vil kun irritere og ærgre de mange mennesker, der har valgt ikke at være på Facebook," siger han


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002