Kontakt os






 

Streaming fortsætter fremmarch
Torsdag 22. januar 2015
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Befolkningens forbrug af streaming er vokset med 38 procent fra 2012 til 2013, mens forbruget af traditionelt tv er faldet med fire procent i samme periode. I alt udgør streaming nu 17 pct. af den tid der ses tv.


"I 2013 blev streaming mainstream i Danmark. I 2014 er befolkningens mod på selv at tage kontrollen over, hvad de ser på skærmen, vokset, og streaming står i dag for 17 procent af vores tv-tid. Den nye medievirkelighed er med andre ord blevet hverdag," siger stedfortrædende forskningschef Dennis Christensen fra DR Medieforskning.

Blandt andet fremgår det af ’Medieudviklingen 2014’, at

Befolkningens forbrug af streaming er vokset med 38 procent, mens forbruget af traditionelt tv er faldet med fire procent. Samlet set er befolkningens forbrug af tv og tv-lignende indhold uændret i forhold til 2013, men en del af forbruget har flyttet sig.

Det fremgår af 'Medieudviklingen 2014' der er lavet af DR Medieforskning og som udkommer i dag. Rapporten gør status over befolkningens brug af medieindhold både på tv, radio og nettet og ser bl.a. nærmere på unge og ældres brug af bærbare enheder, hvordan befolkningen zapper mellem forskellige kanaler, og hvor udbredt det er at bruge en anden skærm, når man sidder foran fjernsynet.

Derudover indeholder rapporten en temasektion, hvor der bliver set nærmere på folks ændrede tv-vaner, og medieforskerne kommer med deres bud på, hvad vi kan vente os af fremtidige landvindinger inden for det medieteknologiske område, forretningsmodeller og brugeradfærd.

Hele rapporten 'Medieudviklingen 2014' kan læses på dr.dk/publikationer.


Foto: 'Medieudviklingen 2014' er udkommet i dag, og den kan hentes på DRs hjemmeside. (Fotograf: Mew)



Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002