Mens der var solid fremgang til både SBS TV og Discovery/TLC i 2012, så blev TV 2 den helt store taber.
Vinderne på det kommercielle tv-marked i 2012 blev SBS-kanalerne – med en fremgang på 1,5 sharepoint – og Discovery/TLC med en fremgang på godt ét sharepoint.
TV 2 Charlie kunne i 2012 notere en gevinst på næsten ét sharepoint og er nu oppe på en seerandel på 4,7 procent, skriver MediaWatch.
DRs hovedkanal DR1 gik stærkt frem i efteråret 2013 - på årsbasis blev det dog kun til en fremgang på 0,6 sharepoint. Hele DR TV kunne notere en fremgang på lidt over ét sharepoint.
TV3-kanalerne havde et relativt godt forår, men et skuffende efterår, hvor TV3 måtte se SBS-kanalerne nærme sig.
TV 2's hovedkanal mistede over tre sharepoint tilbage i 2012. Hele TV 2-koncernen tabte 2,9 sharepoint.
Share-fordeling 2012
TV 2-gruppen: 40 pct. DR TV: 34 pct. TV3-kanaler: 11 pct. SBS TV: 9 pct. Øvrige: 6 pct.
Share-fordeling 2012 blandt kommercielle stationer i gruppen 21-50 år
TV 2-gruppen: 52 pct. TV3-kanaler: 21 pct. SBS TV: 17 pct Øvrige: 10 pct.
|