Kontakt os






 

TV 2 blev den helt store taber i 2012
Torsdag 20. december 2012
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Mens der var solid fremgang til både SBS TV og Discovery/TLC i 2012, så blev TV 2 den helt store taber.
Vinderne på det kommercielle tv-marked i 2012 blev SBS-kanalerne – med en fremgang på 1,5 sharepoint – og Discovery/TLC med en fremgang på godt ét sharepoint.

TV 2 Charlie kunne i 2012 notere en gevinst på næsten ét sharepoint og er nu oppe på en seerandel på 4,7 procent, skriver MediaWatch.

DRs hovedkanal DR1 gik stærkt frem i efteråret 2013 - på årsbasis blev det dog kun til en fremgang på 0,6 sharepoint. Hele DR TV kunne notere en fremgang på lidt over ét sharepoint.

TV3-kanalerne havde et relativt godt forår, men et skuffende efterår, hvor TV3 måtte se SBS-kanalerne nærme sig.

TV 2's hovedkanal mistede over tre sharepoint tilbage i 2012. Hele TV 2-koncernen tabte 2,9 sharepoint.


Share-fordeling 2012

TV 2-gruppen: 40 pct.
DR TV: 34 pct.
TV3-kanaler: 11 pct.
SBS TV: 9 pct.
Øvrige: 6 pct.


Share-fordeling 2012 blandt kommercielle stationer i gruppen 21-50 år

TV 2-gruppen: 52 pct.
TV3-kanaler: 21 pct.
SBS TV: 17 pct
Øvrige: 10 pct.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002