Kontakt os






 

Amanda vandt ’Big Brother 2012’
Mandag 14. maj 2012
Af Karsten Jensen
 
Så blev vinderen af Big Brother 2012 kåret, og det blev 19-årige Amanda fra Tølløse, der løb med fleste seerstemmer og dermed vandt æren, titlen og den halve million kroner.

’Big Brother 2012’ lukkede og slukkede i går aftes med finaleshow sendt direkte med vært Marie Egede i spidsen. 1500 publikummer, heriblandt fans, tidligere beboere og beboernes familier, var mødt op for at runde de 105 dages ’Big Brother’-eventyr.

Stemningen kogte, og spændingen var på sit højeste aftenen igennem, hvor DJ-duoen Svenstrup & Vendelboe underholdte de mange fremmødte, og vinderen Amanda blev fejret efter alle kunstens regler, da Kanal 5 satte endeligt punktum for ’Big Brother 2012’.

Den ligefremme 19-årige Amanda fra Tølløse med det røde iltre hår og temperament, har efter eget udsagn aldrig været med i ’Big Brother’ blot for at vinde, men endte så alligevel med at løbe af med sejren og seernes gunst. For Amanda handlede ’Big Brother 2012’ om at få oplevelser, og det har hun har fået.

Hun har som den eneste af de tre finalister været ude af huset i den periode Big Brother har stået på, da hun blev stemt ud søndag den 11. marts. Til Amandas held fik hun endnu en chance, da Denise uden varsel måtte forlade Big Brother 2012, og Amanda returnerede til huset fredag den 16. marts. Amanda er selv lidt overrasket over den opbakning, hun har fået fra seerne, da hun godt ved, hun er en kvinde med holdninger og kan have meget svært ved at styre sit temperament.

Hun mener dog hun til gengæld gennem hele forløbet har været tro mod sig selv og været hudløs ærlig og oprigtig, og det er i den grad faldet i seernes smag. Så meget, at Amanda nu står som den endelige vinder af ’Big Brother 2012’ og 500.000 kr.

”Vi er rigtig glade for, at Big Brother har klaret sig så godt og bidraget til at løfte seningen på Kanal 5. Programmet har vist sig at være meget mere end et tv-program. Det har været en kæmpe succes på Kanal 5, men også på alle andre medieplatforme som radio, Facebook, mobil og internet.

På Facebook og internettet er Big Brother blevet et viralt fænomen og en begivenhed, som seerne følger også efter programmet har været vist på tv.

Vi er også rigtig glade for den fantastiske integration, programmet har skabt med vores radiostationer. Intet andet underholdningsprogram har sendt på så mange platforme og i så mange timer i foråret, og det har alt sammen været med til at gøre ’Big Brother 2012’ til forårets største mediebegivenhed,” siger Peter Rosberg, programdirektør på Kanal 5.


Foto: SBS TV


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002