Kontakt os






 

DJ formand om TV 2’s ønsker
Onsdag 7. oktober 2009
Af Karsten Jensen
 
Dansk Journalistforbunds formand, Mogens Blicher Bjerregård, har forståelse for, at TV 2 ønsker sig bedre økonomiske vilkår, men advarer mod afbrydelse af programmerne for at vise reklamer samt product placement.
”Reklameafbrydelser er vejen mod fjernelse af de vandtætte skotter mellem redaktionelt stof og reklamerne, og selv om det i første omgang ikke rammer nyheds- og aktualitetsudsendelser, er det en glidebane. Product placement har vi i DJ også taget klar afstand fra, blandt andet i et høringssvar til både Kulturministeriet og EU, og jeg håber heller ikke, vi skal videre ud ad den glidebane,” siger Mogens Blicher Bjerregård.

Udtalelsen kommer efter, at TV 2 har fremsat ønsker til de kommende medieforhandlinger og Bjerregård frygter, at TV 2 kommer til at ligne de øvrige kommercielle aktører for meget:

”TV 2 skal passe på ikke at stramme skruen for meget. Vi skal passe på, at TV 2 ikke ligeså stille mister sin publicistiske rammebetingelser, at stationen kommer til at ligne de andre kommercielle aktører. TV 2 har en særlig status i det kommercielle landskab, og den skal både virksomhed og politikere værne om,” advarer Mogens Blicher Bjerregård.

Formanden finder også fornuft i, at TV 2 fortsat ikke har hovedsæde i København:

”Det er godt for sammenhængskraften i landet, at der også er større mediearbejdspladser uden for København. Med Odense som udgangspunkt er TV 2 også på det geografiske område med til at skabe mangfoldighed, og lad nu være med at pille ved det.”




ANNONCE:



Få over 30 populære tv kanaler og danmarks stærkeste digitale TV-løsning



Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002