Kontakt os






 

TV 2 styrket ud af 2002
Fredag 20. december 2002
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Selv om public service-kanalerne DR og TV 2 allerede ved indgangen til 2002 stod stærkt i danskernes bevidsthed med en samlet markedsandel på 64.2 pct. (blandt de 21-50 årige) for hele 2001, styrkede både TV 2 og DR i løbet af 2002 deres position yderligere. TV 2 og DR tegnede sig i 2002 for en markedsandel på 67.7 pct. og TV 2 var med 39.3 pct. både størst og havde størst fremgang. TvDanmark måtte til gengæld notere en tilbagegang fra 10.1 til bare 7.9 pct.
"Det går frygteligt dårligt for TvDanmark. Det kan ikke gå dem dårligere, end det går nu", sagde direktør Johan Boserup, OMD, for nylig til Børsen.

Ifølge Johan Boserup kom TV3-kanalerne fra et 2001 med den laveste seerandel i seks år. Viasats 2002-sening vurderes af Boserup til at være “meget utilfredsstillende” for TV3-selskabet i et år uden konkurrence fra Big Brother.

TV 2-kanalernes fremgang i 2002 skyldes både højere sening af TV 2 og af TV 2 Zulu, der har forøget sin sening med omkring 50 procent i det seneste år og har fået en god plads i bevidstheden hos især de yngre seere, skriver TV 2 | medienyt.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002