Kontakt os






 

Kenneth Plummer: Den enkelte må afgøre, hvad der er kultur
Mandag 12. december 2005
Af Knud Hyllested
 
Danskerne har ikke brug for smagsdommere til at afgøre, hvad der er værd at bruge tid på. Den enkelte må afgøre, hvad der er godt og skidt for den enkelte, men DR har et ansvar for skabe gennemsigtighed og guide mediebrugerne rundt i det enorme udbud.
’Der er helt klart sket en større nuancering i danskernes medie- og kulturforbrug, fordi udbuddet er eksploderet, men selve forbruget af kultur- og medieydelser er også steget. Danskerne springer i højere grad rundt mellem forskellige ting’ siger DRs generaldirektør i en artikel i Information i dag.

Danskerne er søgende, men er også blevet mere pragmatiske og snobber i mindre grad end tidligere, hvor det i højere grad var smagsdommere, der satte reglerne for, hvad der var god og dårlig kultur fortsætter Kenneth Plummer. Det er både blevet sværere og nemmere at være kultur- og mediebruger. Det er nemmere på grund af mange flere spændende tilbud, men det er sværere at navigere rundt imellem dem, men det er også fantastisk, at der er så rigt et udbud.

I en situation, hvor udbuddet er blevet mere industrialiseret og marketingbåret, har DR et ansvar for at skabe gennemsigtighed og guide medieforbrugerne rundt i det enorme udbud. Det er DRs opgave både at levere det brede, som kan samle nationen, og det snævre, som er interessant for meget specifikke målgrupper siger Kenneth Plummer til Information.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002