Kontakt os






 

Vi hader reklame-afbrydelser
Torsdag 9. januar 2003
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Hvis der er noget, danskerne kan blive enige om, så er det, at reklame-afbrydelser inde i tv-programmerne er en uskik. Det viser reklamebureauet Bates' årlige medieanalyse, hvor hele 83 pct. af de adspurgte svarer ja til, at det er generende, når programmet afbrydes af reklamer. Det skriver Berl. Tid. i dag og afslører i øvrigt at danskerne har én klar favorit, når det handler om tv-reklame. Han hedder Harry og kører med DSB.
"Folks afvisning af breaks skyldes ligeså meget, at det er de samme reklamer, der vises hele tiden", siger mediachef hos Bates, Jacob Gede, til Berlingske. Når tv-stationerne ved, at de i et program har fat i den rigtige målgruppe til en reklame, så fyres den af i tre blokke i træk. Men i stedet for tredobbelt effekt, får man bare irriteret folk – også over de andre reklamer, mener Jacob Gede.

81 procent af seerne mener, at den samme tv-reklame vises for mange gange. Det tal har dog været lige højt de sidste fire år, men til gengæld er der i år færre, der synes, at tv-reklamer er underholdende.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002