Kontakt os






 

Web-rekord på tv2.dk
Onsdag 14. januar 2015
Af Stig Hartvig Nielsen
 
TV 2 har skruet op for levende billeder på tværs af alle platforme, og det er iflg. TV 2 populært blandt danskerne. I årets anden uge blev alle rekorder for besøgtal på tv2.dk slået.
TV 2 lancerede sidste år en ambitiøs digital strategi for hele koncernen, der tager højde for danskernes ændrede medievaner og tilbyder adgang til TV 2s indhold på tværs af platforme. Det betyder bl.a., at der skrues op for brugen af levende billeder på tv2.dk, og det er meget populært blandt danskerne, oplyser TV 2 i dag.

Uge 2 var præget af en række store begivenheder, bl.a. terrorangrebet i Frankrig og en storm, der bl.a. ramte det vestlige Jylland. Det kunne mærkes på trafikken på tv2.dk med daglige besøgstal på op mod 2 mio., og uge 2 blev uden sammenligning den bedst besøgte uge nogensinde på tv2.dk.

Særligt web-tv-trafikken boomede, og i uge 2 blev der vist mere en 4,6 mio. web-tv-klip på tv2.dk. Det er mere end dobbelt så meget som samme uge sidste år. Alene fredag blev der vist over 1 mio. webtv-klip på én dag.

"Jeg er rigtig glad for, at jeg ikke længere er konkurrent til TV 2," siger Peter Brüchmann, digital chef på TV 2, og fortsætter:

"Levende billeder på især mobile platforme fylder så meget nu og i fremtiden, at det bliver et spændende marked især for et hus, der producerer så mange unikke levende billeder inden for nyheder, sport, underholdning, vejr og gribende og nære kommentarer. Vi er først lige begyndt at indfri vores digitale potentiale, så det her kan godt gå hen og blive rigtig stort."

Fredagens live-signal fra gidseldramaet i Frankrig blev ugens mest sete med over 250.000 visninger, mens videoen af de flygtende gerningsmænd fra terrorangrebet var det tredje mest sete klip. Der blev samlet set vist 530.000 vejr-klip med afsæt i weekendens blæsevejr. Ugens tredje store samtaleemne var TV 2's dokumentar om 'Sigøjnerbossen'. Samlet set trak klippene om 'Sigøjnerbossen' over 175.000 visninger. Også 'Danmark har Talent' havde en stærk uge med 318.000 viste klip.

TV 2's digitale strategi omfatter ændringer på nyhedsområdet - hvor der produceres nyheder til alle platforme fra TV 2's nye nyhedscenter - nye styrkepositioner og flere levende billeder på tv2.dk, nye kommercielle produkter og indhold tilpasset mobile skærme samt en styrkelse af TV 2 Play. Fælles for de digitale indsatsområder er visionen om at engagere seerne og brugerne samt at sikre, at TV 2's indhold fremover lever længere tid end blot programmets varighed og andre steder end udelukkende på den traditionelle tv-skærm.




Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002