Efter fornyelsen af ’Go’ morgen Danmark’ i 2009 voksede antallet af seere til morgenprogrammerne med 16 procent. Og nu viser Gallup-seertallene for de første knap tre måneder af 2010, at seertallet fortsat vokser.
I forhold til begyndelsen af 2009 er seertilslutningen vokset med yderligere ti procent i 2010. I antal tusinde seere er det gennemsnitlige seertal til førstegangsvisningen af ’Go’ morgen Danmark’ klokken 06.30-09.00 vokset fra 180.000 i begyndelsen af 2009 til 199.000 i 2010, oplyser TV 2.
Seertilslutningen til ’Go’ morgen Danmark’ ligger i de første måneder af 2010 34 procent højere end i den tilsvarende periode i 2008.
TV 2s programchef, Keld Reinicke, glæder sig over seertals-udviklingen, som er væsentligt bedre, end man har set i andre lande som f.eks. Sverige og Storbritannien:
”Normalt falder den type programmer i seertilslutning umiddelbart efter en omlægning, men i Danmark er det gået helt anderledes. Stigningen i seertilslutning til ’Go’ morgen Danmark’ kom meget hurtigt – og den er bare fortsat. Oven i det kan jeg glæde mig over, at ’Go’ morgen Danmark’ siden 2008 er vokset markant i aldersgruppen 15-30 år, der er en seergruppe, som det ofte er svært at fange ind,” siger Keld Reinicke.
Da TV 2 sidst ændrede formatet på deres morgenprogrammer lød der højlydte seerprotester fra seere, der ønskede det gamle og mere klassiske format tilbage.
|