"Utroligt plat" og "noget af de voldsomste, jeg har set på en ikke-kommerciel tv- station". Sådan er kommentarerne ovenpå DR TVs sportsshow 'Sport 2002', hvor gigantiske Shell-reklamer fyldte godt.
Fire store, gule Shell-reklamer prydede det røde scenegulv under tv-værterne Benedicte Strøm og Claus Borre, og størrelsen af logoerne skal diskuteres i DRs ledelse efter nytår, skriver B.T. i dag mandag.
Hos konkurrenten, TV 2 Sporten, siger redaktionschef Ole Henriksen: "Det er utrolig plat. Vi lægger reklamer mellem programmerne, men DR lægger dem i programmerne. Jeg synes, det er uæstestisk. De gjorde det også sidste år, uden at nogen gøede ad det. Det svarer til, at alle store tv-show skal have reklamer på gulvet. Det går ud over troværdigheden, og det rammer os alle sammen".
Sportschef på B.T. Peter Brüchmann, der deltog i 'Sport 2002' for at overrække B.T.s Guld siger: "Det var over stregen og er noget af det voldsomste, jeg har set på en ikke-kommerciel tv-station. DR var arrangøren, og man har været så forhippet på at få Ferrari med, at man har betalt for høj en pris. Shell har bestemt for meget".
|