Kontakt os






 

Make Sense ansætter to nye tv-profiler
Fredag 18. marts 2016
Af Redaktionen
 
Make Sense Film & TV har oprustet på produktion af internationalt tv-indhold og global distribution af indhold. Selskabet har netop ansat Josefine Volqvartz - med ansvar for internationale tv-produktioner og Natasha Guman som teammakker.


Produktionsselskabet melder om et travlt forår - ikke mindst i forbindelse med den globale kvindekonference i Bella Center i København i maj, 'Women Deliver 2016', hvor Make Sense står for produktion af en virtuel konference fra konferencen med både nyhedsindslag, debatter og social media management.

I spidsen for indsatsen står Josefine Volqvartz, som ansvarlig for internationale tv-produktioner. Hun har mere end 15 års erfaring fra store internationale broadcastere som bl.a. CNN, CCTV og Al Jazeera. Samtidig har Make Sense ansat Natasha Guman, som senest har været social media manager for Feminist Task Force i New York og desuden har en baggrund som tv-journalist på DR.


Kinesisk nyheds-TV og magasin-programmer for Al Jazeera

Make Sense bliver bindeled for produktion af såvel nyhedsindslag og features, og Josefine Volqvartz' team har tilrettelagt og produceret en række indslag for CCTV, Kinas officielle engelsksprogede kanal, og for Al Jazeera News, bl.a. om flygtningekrisen. Senest har Make Sense leveret et tv-magasin om nye behandlingsmuligheder til Al Jazeera-programserien 'The Cure'.

"Gennem mine 18 år i udlandet har jeg fået et stærkt netværk og kan nu bidrage med at få danske og skandinaviske historier ud i verden. Det er der stor interesse for hos de internationale medier. Make Sense har den tekniske og praktiske ekspertise, som gør det muligt for os i fællesskab at lave tv i den høje standard, som mine kontakter på de globale redaktioner kræver. Samtidig er der en smidighed i organisationen, der gør, at vi kan rykke hurtigt og dermed skabe en stærk forretningsenhed indenfor international broadcast-produktion," siger Josefine Volqvartz.


Større internationalt fokus i Make Sense

Adm. direktør i Make Sense Murad Ahmed glæder sig over, at Make Sense med ansættelsen af Josefine Volqvartz og Natasha Guman, begge med base i København, har taget et stort skridt mod en ønsket internationalisering.

"Det er en stor ære at få lov til at skabe indhold for nogle af verdens mest toneangivende medier, hvor journalistisk og tv-teknisk ekspertise skal være i absolut topklasse. Josefine er en kæmpe kapacitet med en sjælden international erfaring og vi er meget stolte over, at hun har valgt Make Sense som udgangspunkt for sit arbejde. Med Natasha som hendes teammakker på internationale tv-produktioner står vi rigtig stærkt," siger Murad Ahmed, hvis egen tv-karriere startede hos TV 2.

Make Sense har 12 ansatte fordelt på studiefaciliteter og kontor i Odense og et kontor i København.


Foto: Josefine Volqvartz og Natasha Guman



Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002