Kontakt os






 

Discovery vækster
Onsdag 12. november 2008
Af Karsten Jensen
 
Oktober blev en god måned for Discovery Channel og november ser ud til at fortsætte i samme spor.
Med en gennemsnitlig rating i hele døgnet på 0,41 pct. blandt mænd i målgruppen 25-39 blev oktober den bedste måned hidtil i 2008. Dette er en stigning på 41 pct. i forhold til september. Discovery er den 7. største tv-kanal i Danmark, herunder den 6. største kommercielle tv-kanal i oktober.

Trækplastrene var programmer som ’Beskidte job’, ’Ultimativ oplevelse’, ’Fremtidens biler’, ’Mythbusters’ og ’Livsfarlig fangst’.

Både Eurosport og National Geographic havde ligeledes en stærkere oktober måned end deres hidtidige resultat år-til-dato blandt den yngre målgruppe af voksne mænd.

Fremgangen for Discovery skyldes især uge 42 (efterårsferien) og uge 43. hvor en programflade med ’Beskidte job’, ’Fremtidens biler’, ’Livsfarlig fangst’ og ’Mythbusters’ var omdrejningspunktet Discoverys mandlige seere. Men også uge 44 stod stærkt især med programmet ’Ultimativ oplevelse’, som toppede med 31.200 seere ifølge TNS Gallup TV-Meter. Tendensen er forsat ind i november, hvor det mest sete program i uge 45 er ’Livsfarlig fangst’, som fik over 35.000 seere i hele befolkningen (3+).

”Vi er glade for at flere og flere vælger vores kanal. Generelt ser man en tendens i tiden til at niche-kanalerne vinder markedsandele fra de store spillere - en tendens som er spået endnu større fremgang med den fremtidige lukning af det analoge sendenet, som tilfældet har været i f.eks. Sverige, som slukkede for det analoge sendenet i oktober 2007, og siden har set en fremgang for nichekanalerne. Ikke mindst har vi også strammet kraftigt op på flow’et i programfladen på Discovery Channel, så den er mere ren og derved når bedre igennem til vores kernemålgruppe,” siger direktør Jan W. Andreassen.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002