Omkring en halv million danskere bruger dagligt TV 2's mobile apps. Samtidig oplever TV 2 en kraftig stigning i den mobile trafik til tv2.dk.
TV 2 var et af de første mediehuse i Danmark, der var på banen med mobile indholds-applikationer til befolkningen, og især TV 2's nyheds- tv- og vejr-apps har siden da været blandt de mest populære apps i Danmark.
Helt konkret rundede TV 2's apps 1 milliard besøg i sidste uge. Samtidig oplever TV 2 en kraftig stigning i den mobile browsing på tv2.dk, der er steget 84 procent fra 2014 til 2015 (jan-sep). Det oplyser TV 2 i en pressemeddelelse.
"Man kunne godt tro, at vores massive succes med vores apps ville kannibalisere på den mobile trafik til tv2.dk, men vi ser faktisk en markant vækst på både apps og mobile besøg på tv2.dk," siger Head of Mobile App Development på TV 2, Jan Hoffmann.
I den seneste officielle webstatistik fra FDIM (oktober 2015) er den mobile trafik (brugere) til tv2.dk således større end desktop-trafikken, og sådan har det været siden sommeren 2015. Målt i antallet af sidevisninger er desktop dog fortsat større.
Samlet brugertal på tværs af browsing og apps
Ifølge TV 2 er der ændringer på vej i den måde, trafikken gøres op på blandt de store mediehuse.
"I 2016 kan man som udgiver få et samlet brugertal på tværs af browsing og apps, og det bliver da virkelig spændende at se, hvordan det påvirker opgørelsen til den tid," siger Jan Hoffmann.
TV 2's største apps er TV 2's Nyhedscenter, Tvtid og TV 2 Vejret. Derudover vokser trafikken fortsat til TV 2's Sportscenter, til TV 2 Play, og til de øvrige event- og program-apps, TV 2 råder over.
|