Kontakt os






 

TV 2 vender udviklingen
Onsdag 25. juni 2008
Af Karsten Jensen
 
En af årsagerne til TV 2’s økonomiske problemer er uindfriede forventninger til reklamemarkedet. Men nu ser det ud til, at TV 2 har fået vendt udviklingen og forbedret sit resultat. I hvert fald er TV 2’s koncerndirektør med ansvar for salg og marketing, Flemming Rasmussen, glad.
Flemming Rasmussen forklarer til Berlingske Business:

”Det er ikke nogen hemmelighed, at vores hovedkanal er under pres, hvad seere angår. Når vi mister 4 pct. af seerne, kan jeg ikke være utilfreds med, at vi ligger på niveau med markedet. Vi lever jo af de seere, vi leverer,” siger Flemming Rasmussen med adresse på TV 2’s vigende seertal.

Mens konkurrenterne vækster har TV 2 ligget 3-4 pct. efter konkurrenterne. Men nu ser det ud til at det har rettet sig op for TV 2. Business.dk skriver, at juni er præget af fodbold-EM og at det første halvår formentlig vil ende tæt på niveauet fra sidste år.

”Vi har taget markedsandele seks år i træk, selvom vores seertal ikke er vokset. I dag sidder vi på 67-68 pct. af det kommercielle tv-marked. Det er klart, at vi ikke kan blive ved med at vokse, når der er pres på seertallet,” siger Flemming Rasmussen.

Flemming Rasmussen vurderer, at hvis TV 2’s programplan for resten af året holder, vil TV 2’s kommercielle share blive på ca. 50-51 pct.

TV 2 har haft en tocifret vækst på net-annoncer og TV 2’s betalingskanaler er vokset med mere end 10 pct., forklarer Flemming Rasmussen til avisen.



Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002