Kontakt os






 

UK: Tv er populært annoncemedie
Mandag 5. april 2004
Af Karsten Jensen
 
Annoncørerne placerer 35 pct. af deres budget på tv, viser ny analyse blandt ISBA-medlemmer i Storbritannien, hvilket gør tv til det mest populære medie, skriver Brand Republic.
Direct marketing og print er de næstmest populære medier med 17 pct. til hver. Online var det mindste medie med blot 2 pct. af et gennemsnitsbudget.

Den britiske undersøgelse, udført af Westminster Business School, viste også, at kampagner som oftest anvendes til at hæve produktkendskabet, og at de fleste annoncører fastholder deres budget, hvad enten det økonomiske klima er godt eller skidt.

Professor Douglas West, chef for ’Center for Research in Marketing’ på Westminster Business School, siger: "Reklame på TV bliver stadig opfattet som det mest effektive og omkostningseffektive medie, mens ’nye medier’ godt nok vokser hurtigt, men ikke rigtigt er slået gennem, når annoncørerne træffer deres beslutninger” ifølge MediaNews.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002