Relanceringen af TV3+ ser ud til at være en succes for kanalen. Med en kommerciel share på 13,0 pct. var uge 15 - ugen efter relanceringen - således den bedste i kanalens 12-årige historie.
Tre uger efter relanceringen er sharen for TV3+ vokset med mere end 50 procent (alle stationer/15-49) sammenlignet med 1. kvartal 2008, ifølge tal fra TNS Gallup TV-Meter. ’Comedy Friday’ med ”Hul i hovedet” som spydspids har været medvirkende til kanalens fremgang. Over 200.000 så premieren, og de efterfølgende to programmer har vist, at TV3+ har ramt plet med kanalens første egenproduktion, forlyder det fra TV3. Programchef, Morten Mogensen, siger: ”Vi vidste, at vi havde fat i et supersjovt tv-format, og det er dejligt, at seerne er helt enige,” siger programchef Morten Mogensen om ”Hul i hovedet”, hvor kendte danskere springer igennem huller i en rullende væg. I primetime er TV3+’s vækst efter relanceringen endnu mere markant. Her er kanalens share gået knap 80 procent frem siden relanceringen i forhold til 1. kvartal 2008 (alle stationer/15-49). Kigges der isoleret på de mandlige seere er sharen næsten fordoblet.
|