Kontakt os






 

Dramatisk nedtur for kommercielt tv
Fredag 8. august 2014
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Den danske mediaomsætning faldt i 2. kvartal 2014, og især var der en dramatisk nedtur for tv-kanalernes reklamesalg, viser nye tal fra Kreativitet & Kommunikation (K&K).
Udviklingen mellem første og andet kvartal lover ikke godt, og kan være et udtryk for en faldende tendens i medieomsætningen, lyder det fra K&K iflg. MediaWatch.

"Vi kan konstatere, at mange traditionelle mediegrupper forsætter med falde. De digitale kanaler vækster med flotte 10 pct. men det er ikke nok til at løfte hele mediemarkedet", siger Kreativitet & Kommunikations direktør, Tine Aurvig-Huggenberger.

Den mest dramatisk ændring fra 1. til 2. kvartal tegner tv sig for.

Tv opnåede en vækst på to pct. i 1. kvartal, men oplevede så et fald på hele 13 pct i 2. kvartal, så tv samlet set er gået tilbage med 6 pct.



Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002